dinsdag 10 juni 2014

Doet ie ut?

De buurman die eind van de middag is gearriveerd op de camping vraagt ons of we plannen hebben om op korte termijn onze auto te gebruiken. Wij begrijpen de vraag niet helemaal, maar stallen hem in de categorie attentie. Als hij en zijn vrouw caravan en luifel op orde hebben wordt ons het doel van de vraag duidelijk. De schotelantenne komt uit de doos, inclusief meters snoer.
In de buurt van ons vervoermiddel wordt het gevaarte opgesteld. Wij staken onze leesbezigheden.Voor ons kan de show van het richten beginnen. Buurvrouw heeft zich naast haar caravan opgesteld, raam open zodat ze de het Tv-scherm binnen goed kan zien.
‘Doet ie ut?’
‘Nee.’
… ‘En nu?’
‘Nee.’
...’Nu?’
‘Nee, niets.’
…’Zie je wat?’
‘Hij doet niets.’
‘Nog steeds niets.’
‘Slaat ie uit?’
‘Nee, ja, het onderste.’
‘Dat vraag ik nou net.’
‘Ja, maar hij heeft al die tijd niets gedaan.’
‘Nu?’
‘Achtergrond een beetje…de verkeerde kant op.’
‘Nu?’
‘Nee.’
‘Doet niks hè?’
‘Nee.’
…’Geen reactie?’
‘Nee.’
‘Dat is goed waardeloos.’
‘Ja, hé kan ik eindelijk een keer ja zeggen.’
Buurman draagt de schotel dichter naar zijn caravan, richt nog een paar keer.
‘Oh, ja, ja, ja het is gelukt. Vasthouden zo, dat is um. Ja, zo klaar, niets meer aan doen.
Kan het percentage niet zien, volgens mij is het 100.’
Echtgenoot fluistert: ‘ Ik wist niet dat het zo’n erotisch gebeuren was.’
Ik smoor mijn schaterlach en stik er bijna in.
Buurman controleert het beeld en is tevreden met wat hij ziet.
Hij jast nog twee haringen in de grond om de boel te verankeren en schuift zijn caravan in.
Wij zitten ’s avonds met heerlijk weer nog uren buiten.

12 opmerkingen:

  1. Moet er vreselijk om lachen!!!! Vooral vanwege de herhaling! Kan niet stoppen met lachen...:-))))))))))))))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig verhaal. Die mensen kunnen kennelijk niet tegen de rust die ze zelf hebben opgezocht. Ik zou ook liever lekker buiten zitten en de dennengeuren opsnuiven.
    Jullie hebben het daar vast heerlijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Een leven zonder Nederlandse televisie is ondenkbaar voor velen.
    Onbegrijpelijk! Al ben ik wel blij dat ik hier in Zweden overal internet heb. Om te kunnen bloggen natuurlijk. En héél soms eventjes.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk verhaal Ferrara, temeer daar wij in de zomer steeds kamperen en ook al zulk een scene hebben meegemaakt! grappig!
    groetjes van Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb eindelijk al jullie opmerkingen kunnen lezen, was me niet bewust van de doublure, daarom allemaal dubbeldank. Ferrara

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tjonge jonge wat een belevenis en nog wel dubbelop het hele verhaal ;-).
    Dat mensen echt in hun caravan gaan zitten als het buiten nog zo heerlijk is snap ik ook niet hoor. Wij zijn geen kampeerders, maar zitten toch het liefst buiten, ik met een boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Was dit nou een versie van het 'kramperen' ?

    Volgens mij doen jullie het echt werk, camperen dus ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hartelijk gelachen Ferrara. Leuk om weer bij je te snuffelen.

    BeantwoordenVerwijderen