zaterdag 19 juli 2014

Piëteit

Niet van het laatste nieuws op de hoogte, plaatste ik donderdag 17 juli vroeg op de avond aflevering negen van Miet en Griet. Tijdens het journaal besloot ik het verhaal te verwijderen. Volkomen ongepast was het op dat moment. Zo'n verschrikkelijk gebeuren. Maar dan rijst de vraag wanneer staan de tijd en gevoel toe opnieuw tot plaatsing over te gaan.
Het verdriet wat er bij zoveel mensen is kan ik niet verzachten.
Vanmorgen lees ik de krant en denk uit piëteit. 'Vandaag nog maar niet'

3 opmerkingen:

  1. tja....die vraag is ook vandaag door mijn hoofd geschoten....ik plaatste iets bij "zwijmelen op Zaterdag' en een reactie daarop deed mij iets herinneren dat ik me bij het plaatsen niet herinnerd had, simpelweg niet bij stilgestaan....de reageerder had gelijk dus heb ik mijn bijdrage gewijzigd....

    Men zegt wel 'voor alles is een plaats en een tijd'.... maar zo langzamerhand lijkt het wel alsof dat zinnetje een leugen aan het worden is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het voelt inderdaad raar om vrolijk door te bloggen na zoiets.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat je zoveel mogelijk door moet gaan met plaatsen. Eventueel pas je de tekst wat aan, maar ik denk niet dat we onze schrijfsels al te veel moeten aanpassen aan het wereldgebeuren. Dan kan je elke dag wel iets tegenkomen en dan ben je dus gevangene van de actualiteit. Iedereen begrijpt toch dat jij die dingen niet wilt zien gebeuren?

    BeantwoordenVerwijderen