vrijdag 4 juli 2014

Vakantie

Tja, waar zal ik eens beginnen met de schrijverij?
We hebben genoten van een fantastische reis, heel veel mooie dingen gezien, verrassende fietstochten gemaakt. We zijn op plekken blijven hangen die niet op ons wensenlijstje stonden en deden daar leuke ervaringen op. Niet te vergeten, ook heerlijk geluierd onder de luifel. Kortom, dik tevreden!
Inmiddels staat de caravan weer op stal, is de meeste vakantiewas weggewerkt en komt het ‘gewone’ leven weer op gang.

Op bijgaande foto zit ik ‘s avonds op een vlonder aan de Wolfgangsee met zicht op Sankt Gilgen.
De caravan op amper 100 meter afstand. Zo’n plek waar het goed toeven is.
Rust, natuur, mooie fiets- en wandelroutes. Je mag er over boerenerven en door weilanden fietsen, waarin echt alle kruiden staan waarvan ze (in Zwitserland) zeggen dat ze die in de riculasnoepjes stoppen. En waar je niet verder kunt, vanwege een rots die hoog uit het meer oprijst, stap je op een veerboot, om in een plaats aan de andere kant van die rots, je tocht voort te zetten.

Ach ja.” Im Weissen Rössl am Wolfgangsee, dah steht das glück for der tür.”
In de plaats Sankt Wolfgang is het prullaria en souvenirgehalte erg hoog, maar als je de moeite neemt even in het kerkje binnen te lopen raak je verrast door de schoonheid van het interieur. De meeste bezoekers van Sankt Wolfgang, die veelal per bus of boot worden aangevoerd, hebben daar geen weet van. Die beperken zich, in de weinig tijd die ze hebben, tot de winkeltjes, het bekijken van het beroemde hotel en wachten tot de gids je komt halen.




Niet netjes van me, maar ik heb de dames stiekem gefotografeerd.
Ze waren te leuk om te laten schieten.


5 opmerkingen:

  1. Mooi zeg..... en ja dat deuntje schiet dan gelijk door mijn hoofd en ik neurie het al mee....

    Nu lekker weer op gang komen en dan maar 'sparen' voor de volgende trip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heerlijke tijd dus! En ja, je moet even verder kijken om de mooiste dingen te zien. Dat missen al die kuddes busgangers. Jammer voor ze maar ook weer fijn voor de anderen want zo blijven die plekjes mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zie 'm hangen, het witte paard. :-)
    Fijn dat jullie zo genoten hebben Ferrara. Zwitserland lijkt me dan ook niet verkeerd om te vertoeven.

    BeantwoordenVerwijderen