vrijdag 1 augustus 2014

Sportclubs

Sportclubs, ik moet er niet aan denken. Van kindsbeen af houd ik niet van gezamenlijk sporten. Vroeger op school had ik al de pest aan teamsporten. De competitie, het afdekken, het rennen, de bal over een net smashen, homeruns maken, ik vond het allemaal niks en stelde me verre van fanatiek op. Het gevolg was dat ik altijd als laatste werd gekozen bij het samenstellen van de teams, want met mij in je team had je dik kans op verlies.
Lid worden van een sportclub kwam in mijn gedachten dan ook niet op.
Voer voor psychologen?  Zal best, maar ik heb er niet onder geleden en voor mijn ontwikkeling is het geen ramp gebleken. In mijn opleidingen en werksituaties heb ik altijd te horen gekregen dat ik aangenaam gezelschap was in groepsverband.
Ach, ik heb nog eens een tijdje regelmatig op de tribune gezeten bij basketbalwedstrijden, je doet wat met een verliefd hoofd.
Nee, leg mij in een zwembad, bind me ski’s onder of zet me op een paard, ik ga ervoor. Hoewel, dat laatste is niet helemaal waar, skiën en paardrijden zijn helaas verleden tijd.
Voor mijn fysiek is zwemmen de ultieme sport. Al moet ik eerlijk bekennen dat het gehannes in zo’n te krap badhokje een pracht excuus is om niet te water te gaan.
Ook op mijn ouwe dag ben ik, wat betreft sporten, nog steeds niet fanatiek.  
Sterker nog, ik ben een luilak.
Mijn infrarood sauna valt vast niet in de categorie sport. Die is voor het welbevinden, daarnaast doe ik keurig iedere dag mijn oefeningen voor spieren en gewrichten.
Nee, niet in de sportschool. Ik voel me goed, dank u.

foto internet

5 opmerkingen:

  1. Het zou mijn verhaal kunnen zijn, behalve dat ik nog steeds niets doe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja, die oefeningen, als ik dat nu ook zou doen ... het blijft bij mij bij schuldgevoel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar zo'n lekkere warme whirlpool, is toch wel erg lekker. En zwemmen in heel warm water ook. Maria en ik gaan vaak naar Riemst (België) waar je in de zomermaanden voor 12 euro de hele dag van alles gebruik mag maken. Tot elf uur in de avond. Heerlijk. Hadden ze zo'n ding maar in mijn woonplaats.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik haat sport! Misschien ook omdat ik het niet kan (geen balgevoel, niet fanatiek genoeg etc.). Toen ik naar de sportschool moest om te oefenen na een knieblessure stond ik letterlijk voor de deur te spugen van afschuw.
    Maar nu zwem en fiets ik en ik vind het heerlijk! Heb een maandkaart voor de sauna met een fantastisch buitenbad. Niks geen gedoe in kleine hokjes! En een e-bike dus nooit meer last van de wind. En, niet het minst belangrijk, tijd!
    Dus ik geniet opeens, maar of je het sporten kan noemen weet ik eigenlijk niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor mij ook geen sportschol ....leuk zo iets van je te lezen ferrara

    BeantwoordenVerwijderen