dinsdag 14 oktober 2014

Beter Wonen

‘Allemachtig Charles, ons hele pand staat in de hens. Er is geen redden aan, de hele boel brandt tot de grond toe af. Gelukkig staan alle huurders op straat toe te kijken dat betekent dat iedereen tijdig het gebouw heeft verlaten.
Enkel materiële schade, op zich vervelend genoeg, maar slachtoffers zijn er goddank niet te betreuren. Nou ja, behalve wij dan, de huiseigenaren. Jij moest zonodig HBO- en MBO-studenten binnenhalen. Snel veel geld verdienen, dat werd je motto. Die lui gebruiken echt minder hun verstand, dat zie je nu maar. Er heeft er vast een het gas laten branden of het strijkijzer aan laten staan, als ze dat al gebruiken. Ik zeg het je, onverantwoord gedrag. Natuurlijk begrijp ik dat de oorzaak van deze vlammenzee nog moet worden uitgezocht en dat de elektrische bedrading te wensen overliet. Best kans dat kortsluiting de oorzaak is van dit drama, dan is het laatste woord bij de verzekering nog niet gesproken.
Ik heb je nog zo gewaarschuwd toen je besloot niet meer aan echte studenten te verhuren.
Ik mis het soort huurder dat we vroeger hadden, types als Hans Wiegel, blauwe blazer, grijze broek, ik bedoel de student met rijke ouders, lui met klasse en stijl.
Ik weet wel dat eindeloos studeren is afgeschaft, maar die ouders waren betrouwbaar, betaalden op tijd de huur en wisten hoe het hoorde. Nee, ik ben niet vergeten dat bij die jongelui de drank rijkelijk vloeide en dat de politie wegens geluidshinder regelmatig op de stoep stond.
Maar we hadden er een mooi inkomen van en konden er ruim van leven, het ontbrak ons aan niets. Dat moeten we nu weer zien op te bouwen, als de verzekering de schade dekt tenminste. Van die bedrading is niets over dus daar komen ze vast niet achter.’

WE-300 http://platoonline.wordpress.com/
thema kwaliteit in het stuk van 300 woorden mag het woord kwaliteit niet gebruikt worden.

15 opmerkingen:

  1. Wat een "lekker" stel. Scherp verwoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aha, ze wisten van die bedrading. De rotzakken. Het lijken de huurbazen van Maria wel. Ook zulke vieze schrapers. Je hebt ze hier goed te kakken gezet, Ferrara en dat is leuk. Ha, over kwaliteit gesproken, het woord heb je niet gebruikt maar je thema loopt er beslist van over.
    Eerbiedige complimenten van Plato :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik dacht toch echt dat ik hier een reactie had gegeven.
      Er stond dat ik al blij ben met gewone complimenten.

      Verwijderen
  3. Ja die pandjesbazen weten wel hoe ze bij elkaar te schrapen.
    Een WE met kwaliteit

    Groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, wat slordig huishouden betreft... Ik ben in de zestiger jaren een tijdje het hulpje geweest van de amanuensis van een universitaire instelling, maar de studenten met een studiebeurs waren veel serieuzer bezig dan de rijkeluiskinderen: die kwamen veel vaker met kleine oogjes en nog naar drank ruikend naar college, als ze al kwamen. Maar die woonden ook niet in panden met twijfelachtige bedrading...
    Je hebt er een mooi verhaal van gemaakt, dat het thema mooi belicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heet zoiets ook niet "in de brand, uit de brand'?

    Mooie we dame!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goh, wat een discussie zeg terwijl het pand gewoon in de hens staat!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij hebben een keer brand gehad in ons vorige dijkhuis en moesten drie maanden elders onderdak zoeken. Sindsdien slaan de vlammen bij me uit als mensen laks zijn. Ik heb me weer op zitten vreten van ergernis. Dankzij jouw WE-300 bijdrage. Je wordt bedankt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. `Ferrara,

    Beeldend beschreven, maar laat hen de kwaliteit van de verzekeringsexperts niet onderschatten.

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik hoop dat ze zelf mogen "bloeden", de Kakkers !

    Sterke WE

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha, geweldig! Wat een smeerlappen. Eerlijk gezegd hoop ik dat het uitkomt, wat voor vieze spelletjes ze hebben gespeeld! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat geven jullie leuke reacties. Ik ga zelf bijna in het verhaal geloven.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. TIjdens het lezen vroeg ik mij al af waar het addertje zat... de bedrading dus. Geniaal... en ondertussen de MBO-ers en HBO-ers de schuld geven.
    Dikke knipoog!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk kwaliteitsverhaal. Ik ken die pandjesbazen wel. Mijn zoon heeft jarenlang een kamer bij zulke lui gehuurd; de leidingen liepen los door de gang en overal lagen verlengsnoeren, stekkers en de kapotte bedrading hing aan de muur. Ik heb echt jaren mijn hart vastgehouden. Gelukkig is dat al jaren geleden en woont hij nu in een betere woning.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke WE. Zij wil kwaliteit maar hij geeft geen kwaliteit. Tja, dat moet een keer verkeerd gaan.

    BeantwoordenVerwijderen