donderdag 18 december 2014

Schemerdonker

Weer een schemerdag die maar niet echt licht wil worden. Met recht de donkere dagen voor kerst. Nog drie te gaan en dan zullen de dagen lengen, zegt de kalender. Eerst zien en dan geloven.
Ondertussen worden we bestookt met campinggidsen en de bijbehorende pasjes die we meteen een vaste plek geven. Ervaring heeft geleerd dat je, tegen dat het seizoen begint en je die spullen nodig hebt, alles overhoop haalt, elkaar beschuldigt van zoekmaken en in arren moede dan maar nieuwe exemplaren aanvraagt. Nee, sinds een aantal jaren gaan die bewijzen meteen in de kampeermap.
Kamperen … je moet er niet aan denken terwijl de regen tegen de ramen klettert en de wind met kracht 6 aan de voordeur rammelt. Een reis boeken bij Harrie van Sunweb hoeft van mij ook niet. Eigenlijk ben ik in de wintermaanden het liefst thuis met op het menu ouderwetse stamppotten met een kuiltje voor de jus.  Door echtgenoot gemaakte erwtensoep is ook niet te versmaden. Voor mij staan in dit jaargetijde geen avontuurlijke reizen en exotische gerechten op het programma.
’s Winters ben ik een echte huishen, maar een beetje meer licht in de duisternis is zeer welkom.

4 opmerkingen:

  1. En ik een huishaan....Donker vind ik nu fijn, de zon kan me zelfs irriteren! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan ben je lang zo erg niet als ik die, zomer en winter het liefst thuis zit. Dat is mijn basishouding. Als ik Maria niet had die elke dag moet wandelen, weer of geen weer (omdat het goed is voor haar gewicht en haar psyche) zou ik de deur niet uitkomen. Lange vakanties kunnen me gestolen worden. Liever ga ik een weekeindje en dan weer lekker naar huis. Erg he?

    BeantwoordenVerwijderen