zondag 25 januari 2015

Je laatste avondmaal

Afgelopen week stond op een kwade dag mijn computerscherm op grijs. Alarm!
Afsluiten opnieuw starten en de boel draaide weer. Mijn persoonlijke helpdesk vertrouwde het niet en besloot onmiddellijk de hele inhoud van mijn laptop, naast de maadelijkse backup, nog maar eens op de losse harde schijf te zetten. Vanmorgen bleek hoe de schat het gelijk aan zijn kant had. Opnieuw alles grijs bij het opstarten en niet meer op gang te krijgen.
Blijkt dat ik gisteravond het laatste avondmaal met mijn vertrouwde laptop heb genuttigd.
Dom genoeg heb ik bij het afruimen verzuimd, ondanks de waarschuwing van bovengenoemde deskundige, het concept M&G no 26 op een memorystick op te slaan.
Inmiddels vele uren in de dag gevorderd en een nieuwe laptop rijker kan ik dit berichtje plaatsen met 1000 maal dank aan mijn geliefde helpdesk. Morgen zal ik vanaf mijn eigen harde schijf, voor zover mogelijk, M&G opdiepen.Voor vandaag stress genoeg gehad en het duurt wel even voor ik dit nieuwe machien de baas ben.


Begraafplaats Milaan
Grafmonument van Campari
er wordt verteld dat Campari zelf als Jezus staat afgebeeld
en dat Judas het gezicht van concurrent Martini heeft gekregen
foto ferrara

7 opmerkingen:

  1. Super van je helpdeskheld. Succes met het uitvogelen van je nieuwe speeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OOOO werk aan de winkel. Leuk zoiets nieuws maar intussen gaan er heel wat uurtjes inzitten. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die afhankelijkheid wordt praktisch gezien steeds groter, zonder laptop/pc zijn we behoorlijk onthand.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een originele titel! Ik ben een ramp achter de knoppen. Mijn laptop doet het of zij (de mijne is een meisje) doet het niet. Ik roep altijd maar heel hard om hulp en dan weet mijn man of kind wel raad.
    Ik val hier wel met mijn neus in de boter: mijn lievelingsdrankje is Campari met ijs. Nooit geweten dat dat een heilige is.
    Groetjes Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeps, doodeng... ik had ook problemen voor het weekend... altijd bang dat ik alles kwijt raak... Ik moet eraan wennen om vaker een backup te maken... Hoop dat je M&G terugvindt. Ik ga die verhalen wel eens als een boek lezen, loop nog steeds achter...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oei, dat had mij ook zomaar kunnen overkomen toen ik thee over mijn laptop gooide. Nieuwe laptop. Batterij naar de filistijnen maar op het lichtnet doet ie het nog.
    Ferrara, er zijn programma's in omloop die er voor zorgen dat je programma's van je harde schijf kan halen, ook als die kapot is of als je pc kapot is. Mocht het met M en G niet lukken dan wil ik mijn zoon daar wel eens om vragen.
    Gelukkig heb je veel M en G nog op je blog.

    BeantwoordenVerwijderen