vrijdag 2 januari 2015

Op gang komen

Twee januari is al een eind op weg. Wat schrijven betreft kom ik moeizaam op gang.
Ik zie met enige jaloezie dat mede bloggers al flink actief zijn. 
In mijn oren hoor ik de schrijfcoach zeggen: 'Gewoon gaan zitten en beginnen.' 
Nou dat doe ik dan maar. Er is geen enkel excuus meer. De kerstspullen zijn opgeruimd, alles staat weer op zijn normale plek. De lege flessen van oudejaarsavond zijn ter glasbak gedragen en de eerste was van dit jaar is gedraaid. Kortom ons leven krijgt weer zijn normale loop.
Dat kan de ondernemer die zijn hele hebben en houen de nieuwjaarsnacht in rook zag opgaan niet zeggen. 'Ik heb niets meer, alles is weg', zei hij koelbloedig tegen de pers met zijn afgebrande pand op de achtergrond. Ik krijg de man maar niet van mijn netvlies. Ik hoop dat zijn collega's hem inmiddels van een nieuwe garderobe en schoenen hebben voorzien, toch het minste wat je kunt doen, lijkt mij.
Mooi hoor die troostende arm van de burgemeester, maar het zou geweldig zijn als de man zakelijk op weg wordt geholpen. Aan leegstaande panden is in de stad geen gebrek. 
Je gunt deze ondernemer een snelle doorstart zodat zijn leven ook weer een beetje op gang kan komen.

2 opmerkingen:

  1. Ja, wat triest voor die man. Ik had ook met hem te doen. De boom staat hier nog helaas. Ik mocht hem (de boom) niet aftuigen van manlief. Nog een weekje dan ....? Hij ging meteen stofzuigen om mijn argument onderuit te halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dezer dagen ken ik het voordeel van niet optuigen. Dan hoef je ook niet af te tuigen. Stil is het wel. De moeder van Maria zit met haar gebroken knieschijf op twee stoelen, Maria verzorgt haar en ik sta 2 maanden buiten spel. Dus thuis waar het saai en stil is. Gelukkig nieuwjaar!! Maar wel veel tijd voor blogjes. Zodoende.
    De verhalen waaien als opvliegende bladeren rond mijn hoofd. Alleen: waar zijn al die bloggers? De helft zit kennelijk elders.
    Enfin... doorgaan met goede moed is het credo. Daarrrrr gaan we!!

    BeantwoordenVerwijderen