zaterdag 21 februari 2015

Gehackt

De laatste dagen stroomt mijn dashboard dagelijks vol met phishingblogs van één en dezelfde onbekende afzender. Bang een virus binnen te slepen, durf ik de berichten die overduidelijk reclame zijn, niet te openen. Vanmorgen heeft mijn persoonlijke helpdesk ontdekt dat de berichten via een niet meer bestaand blog binnenkomen. Het is me nooit gelukt dat adres te verwijderen en dus heb ik het weggeschoven onder verborgen blogs.
Wat niet weet wat niet deert, maar zo werkt het blijkbaar niet en nu zit ik met de ellende. Opnieuw doe ik verwoede pogingen het bewuste mapje op te schonen want ik heb er ook de verlaten blogs gestald waarop al een paar jaar niet meer wordt gepost, maar die nog wel bestaan. Ik verricht de voorgeschreven handelingen en kom iedere keer uit op de bladzij die zegt; ‘Maak een account aan.’ Maar ik heb al een account roep ik na de zoveelste keer tegen het scherm. Het irriteert me mateloos dat ik niet verder kom. Mijn helpdesk weet en kan veel, maar met Blogger blijft het stoeien.
Ik besluit medeblogster Melody een mail te sturen, zij heeft iemand anders vandaag al advies gegeven, wie weet kan zij mij helpen. Ondertussen zit ik hier niet stil en beland voor de zoveelste keer bij account aanmaken en druk toch maar eens op het woord google en dat was dus de bedoeling, hoe dom kun je zijn. Inmiddels is de hele handel opgeschoond en heb ik weer een schone lei. Melody als een haas een mailtje gestuurd dat het euvel is opgelost. Techniek … gggrrrr.

6 opmerkingen:

  1. Arme ziel. Dat is net zo frustrerend als voor die Belg die je in een ronde kamer zet en vertelt dat er een zak friet in de hoek ligt. Tenenkrommend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg vervelend dit soort dingen.
    Ik kan erg moeilijk bij je reageren, ook bij anderen trouwens.
    Zou je het eens aan je persoonlijke helpdesk kunnen vragen voor me?
    Of het misschien ligt aan het feit dat ik én een Google, én een Blogger (of hoort dat bij elkaar?) én een Wordpress account heb...
    Nu is het weer spannend of deze reactie lukt, ik kopieer hem maar even voor alle zekerheid... voor de nieuwe pogingen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Trees Blogger en Google horen volgens mij bij elkaar.
      Ik heb ook een WP-account en moet dat vaak opnieuw aanmelden als ik een reactie geef bij een WP-blog. Ik hoor wel vaker dat het lastig is om te reageren, terwijl ik toestemming heb gegeven dat iedereen bij mij mag reageren. Ik moet het antwoord schuldig blijven waar de oorzaak ligt.

      Verwijderen
  3. Beter maar de verleiding doorstaan om te kijken wie bij je gekeken hebben. Ik heb er nu ook weer rare adressen bij... Ik druk er niet op!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik zou me ook de haren uit mijn hoofd trekken! als ik met een probleem zit, is een van mijn zonen de helpdesk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wel een bedreigende situatie. Fijn dat je het hebt kunnen oplossen.
    Mmmm.... anders had je Miet en Griet even naar de dader kunnen toesturen.
    Dat ze hem maar eens verschrikkelijk jeuken.

    BeantwoordenVerwijderen