donderdag 30 april 2015

Ik ben toch niet gek?

Zegt echtgenoot tegen de jeugdige medewerker van de Mediamarkt.
We zijn naar de elektronicagigant gefietst om voor mij een Asus Tablet aan te schaffen. Echtgenoot vond op internet een geschikt exemplaar waar we beide plezier van kunnen hebben. Niet dat hij er erg om verlegen zit want wat betreft computers is mijn persoonlijke helpdesk van alle gemakken voorzien.
Voor er een medewerker, in rood poloshirt gekleed, de handen vrij heeft om ons te helpen gaat er zo’n tien minuten eigen speurwerk aan vooraf.
Er staat de wereld aan spullen opgesteld, maar wat wij zoeken staat er niet tussen.
Als er eindelijk een jonge man opduikt blijkt hij weinig ter zake kundig te zijn, hij scrolt wat heen en weer op het computerscherm, maar vindt in de plaatjes niet het gewenste product.
Hij komt tot de conclusie dat de Mediamarkt dit artikel niet heeft.
‘Ik ben toch niet gek?’, zegt echtgenoot. ‘Ik heb dat ding op jullie site zien staan.’
Hij voegt naast de merknaam en de cijfers die erbij horen een, voor mij,  moeilijk woord toe.
De verkoper in kwestie zegt nog net niet. ‘Had dat dan meteen gezegd.’ Hij begint een nieuwe zoekslag op zijn scherm en vindt uiteindelijk de Tablet van onze keuze.
Op zijn knieĆ«n speurt hij alle stellingen langs en zoekt terwijl de ene doos na de wordt verschoven alleen op de onderste plank. En wij maar denken dat voor een Tablet van de bovenste plank hebben gekozen … Zijn handelingen doen ons vertrouwen in de Mediamarkt en deze medewerker niet toenemen. Echtgenoot waagt een opmerking; ‘Is die Asus uit de handel en bent u op zoek naar een winkeldochter? Dan hoef ik hem niet.’
Het blijkt niet het geval te zijn, maar de jonge man komt wel tot de conclusie dat dit filiaal van de Mediamarkt niet aan onze wens kan voldoen.
‘Kunt u hem bestellen’, vraag ik. ‘Ja, maar dan moet ik zeker weten dat u hem afneemt want als ik hem moet uitpakken en u koopt het apparaat niet dan blijven wij zitten met de lege doos.’
Ben ik nou gek? Je pakt hem weer in en zet de hele handel dan toch gewoon op de onderste plank, denk ik, maar durf dat niet hardop te zeggen.
De knul heeft genoeg andere Tablets in de aanbieding, maar wij besluiten alle voors en tegens van die exemplaren thuis eerst nog maar eens op de rij te zetten.
Wij zijn niet gek.

7 opmerkingen:

  1. Wat een oen van een winkelbediende. Een muts in het kwadraat. Ik zou het lekker via het www bestellen. Dan heb je het morgen in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In dat soort zaken roepen wij altijd 'als het er niet ligt dan is het er niet'wij hadden gisteren een gevalletje KPN werden we ook niet vrolijk van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tip van Marja is subliem... zo makkelijk en zo snel!
    Die verkopertjes komen net kijken, mogen geen beslissingen nemen en daar heb je dus niks aan. Ja ik weet het, ze moeten het ook leren maar laat mij maar naar een S.cheer en F.oppen gaan of zo, daar hebben ze overal verstand van...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan niet anders dan me bij Marja aansluiten.... afgezien van soortgelijke ervaringen heb ik een megahekel aan die winkel, al bij de deur word je overvallen door een kakofonie aan geluid en daar kies ik gelijk het hazepad voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Groot gelijk, Ferrara. Trouwens, als je dezelfde computer via internet bestelt, koop je hem vermoedelijk nog tegen een lagere prijs ook. Heel herkenbare situatie. Mijn zoon solliciteerde ooit voor zo'n baan. Hij kwam niet in aanmerking want zijn kennisniveau was te hoog. En zoon is MBO II ICT. Gelukkig heeft hij nu een prima baan. Naar de Mediamarkt gaan we alleen nog maar voor de DVD-tjes.
    Erg leuke WE. Veel succes met de zoektocht naar de tablet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Foutje, dit was geen WE. heb ik een paar dagen geleden de verkeerde gelezen maar dat nu weer hersteld :-)

    BeantwoordenVerwijderen