vrijdag 17 juli 2015

Bij de bakker

Camping La Paille Haute ligt op de rand van het plaatsje Boiry-Notre-Dame in het Noorden van Frankrijk. De camping biedt vooral de kampeerder op doorreis een goed onderkomen.
Het is een prachtige uitvalsbasis om Frankrijk in te komen en aan het eind van de vakantie een prima laatste stop op weg naar huis. Iedere avond stromen de veldjes vol met campers, caravans, vouwwagens en tenten en de volgende ochtend stromen ze gestaag weer leeg.
De meeste gasten hebben voor vertrek in de rij gestaan bij de bakker die zijn bestelwagentje aan het begin van de camping parkeert en dagelijks goede zaken doet.
Gezien zijn omvang lust hij zijn eigen zoete broodjes maar al te graag.
Op onze reis naar Bretagne bezorgt deze bakker, zonder het te weten, mij en mijn echtgenoot de slappe lach.
Op zijn standplaats staat een bord met de tekst ‘Bakery Van Here’. Ik zie het bord voor het eerst en zeg tegen echtgenoot. ‘We waren hier toch al vaker, ik heb nooit gezien dat die bakker een Nederlandse naam heeft, hij heet van Here’. Hoe dom kun je zijn …
‘Ferrara, daar staat in het Engels bakery van here. Van, is Engels voor bestelwagen,’ zegt echtgenoot met een smile van oor tot oor. Geloof het of niet we komen de volgende vijf minuten niet meer bij van de lach. Ik heb geen idee hoe vaak ik nog op camping La Paille Haute zal landen, maar de bakker of nog beter de boulanger, heet voortaan van Here.


Zo jammer, ik heb vergeten een foto van het bord te maken. 

5 opmerkingen:

  1. Hilarisch, kan me probleemloos voorstellen hoe jij het interpreteerde. Een grap voor de toekomst is geboren

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die houden jullie vast in de familie. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen