zondag 12 juli 2015

Foute opmerking

Mijn vriendin en ik lopen langs een leeg terras waar alle tafels keurig gedekt staan te wachten op klandizie. Op elke tafel staat een bordje met de tekst 'gereserveerd'.
De jongedame van de bediening leunt, in zwarte kleding met een rood leren schort voor en een been opgetrokken, in de deuropening.
‘Ziet er uitnodigend uit, nu de klanten nog’, zegt mijn vriendin in het voorbijgaan en denkt daarmee een aardige opmerking te maken.
‘Wij ontvangen hier gasten mevrouw.’ klinkt het ijzig vanaf de deurpost. Vijf lange tenen reiken bijna tot voorbij de drempel.

8 opmerkingen:

  1. Oh wat mooi geobserveerd van die tenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ferrara,

    Alles kennelijk gereserveerd, behalve de dame in kwestie -;)!

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. aiiiii

    ik denk niet dat ik mijn mond gehouden had als ik daarbij had gelopen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. tof verhaaltje. en en leuke slotzin;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat de foute opmerking veel opmerkingen oplevert.

    BeantwoordenVerwijderen