donderdag 24 september 2015

Milieubewust

Vuile Was

Ik kan ongelooflijk nijdig worden over het feit dat VW en wie weet welk groot concern nog meer, de kluit op zo grote schaal heeft belazerd. Ik voel mij al schuldig bij het starten van de droogtrommel die, wegens kleine behuizing, regelmatig wordt gebruikt. De infrarood sauna is ook een energieslurper, maar voor het fysiek een welkome gast.
Is ons Opeltje wel zo milieuvriendelijk als ze beloofd hebben. Wij maar denken dat we ons ‘stinkende’ best doen en ondertussen stoten we meer vuil uit dan we willen.
Toch blijf ik mijn kleine steentje bijdragen aan een beter milieu. 
Plastic, papier en glas scheiden. Minder wasmiddel gebruiken. Een afwasmachine heb ik niet. Voor de verwarming op volle sterkte gaat is een trui een goed lapmiddel en zo kan ieder die dit leest het lijstje langer maken.
Maar zo lang het grote geld de dienst uitmaakt zal Moeder Aarde het, al onze inspanningen ten spijt, op den duur afleggen. Alle kleine beetjes helpen, gaat dat motto nog wel op als de grote/rijke concerns zo gewetenloos te werk gaan?

3 opmerkingen:

  1. Dat vraag ik me ook regelmatig af. Toch blijven wij ons best doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je hebt gelijk. het is niet omdat de groten ons belazeren, dat wij niet verder ons best moeten blijven doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeer juist. Nou laat ze maar gewoon failliet gaan. Dan hebben ze hun straf. Ze luisteren toch alleen als ze in hun portemonnee worden gepakt.

    BeantwoordenVerwijderen