vrijdag 25 september 2015

Scapino

Bij Scapino denk ik in eerste instantie aan het dansgezelschap uit Rotterdam dat ons menig aangename avond heeft bezorgd.
In tweede instantie denk ik aan schoenen en daar gaat dit verhaal over.
Mijn zwarte stevige stappers van zacht leer met brede neuzen zijn behoorlijk uitgewoond en aan vervanging toe. Het rode stel van hetzelfde soort kan nog wel even mee, maar past niet bij elke outfit. Het blauwe paar heb ik onlangs al weg moeten gooien.
Tijd dus voor een rondje schoenenwinkels. Ik weet uit ervaring wat me dat gaat opleveren. Weinig schoen en veel sacherijn. Ik hoor jullie zeggen, ga dan meteen naar de winkel waar je die vorige hebt gekocht, maar ik wil wel eens een ander model. Je blijft vrouw, nietwaar?
Het bezoek aan de podoloog maakt het zoekwerk ook al niet eenvoudiger.
Nog weer een beetje meer hakverhoging links en aan de rechter voet prijkt nu een spreidspalkje om de grote teen.
Er volgt een speurtocht langs alle dure schoenenwinkels met de prachtigste merkschoenen, maar geen van alle op de goede leest geschoeid voor mijn hulpbehoevende onderdanen.
Met zwaar de pest in fiets ik naar huis. Onderweg valt mijn oog op het uithangteken van Scapino. Het lijkt me toe te roepen; ‘Kom hier je laatste kans wagen, als het niet lukt, kun je altijd nog naar de speciaalzaak.’
Voor ik er erg in heb loop ik tussen de schappen naar schoenmaat 39 te zoeken. Krijg nou wat, deze winkel heeft een schoenenlijn die is ontwikkeld met behulp van het Diabetesfonds.
Je hoeft geen diabeet te zijn om in deze soepele schoenen te stappen. Ze passen perfect.
Ik koop meteen twee paar. Bij de kassa krijg ik de vraag of ik oude schoenen heb om in te leveren want dan gaat er nog een tientje korting af. Het gaat me te ver om mijn oude schoenen uit te trekken en voor de kassa de nieuwe aan mijn voeten te schuiven.
Vandaag heb ik mijn afgetrapte schoenen ingeleverd en een derde paar op reserve gekocht. Eindelijk weer schoenen die lopen als een zonnetje. Zo blij mee.
Ik dans er nog net niet op weg.

foto's internet

8 opmerkingen:

  1. Wat een gelukkie voor je
    ik vind ze leuk om te zien
    Je hebt jouw schoenen kopen trouwens mooi beschreven

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow wat mooi voor je zeg!
    Geniet ervan, het is je van harte gegund!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar moet ik dan ook maar eens binnenstappen tzt. Voorlopig heb ik nog even. Mooi en aanmoedigend beschreven .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. super!!!! nu loop je zeker over rozen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O zo herkenbaar! Door mijn vroegere sport, klassiek ballet, hebben mijn al hoge wreven nog eens een boost gekregen. Een boost die samen emt mijn maat 43 vor heel vele problemen zorgt. Er zijn geen schoenen in de gewone winkels. Of geen goede. Ik ben een aantal jaar geleden overgestapt op ecco's het lijken wandelschoenen ze zijn zeker niet mooi maar ze zitten zooooooo lekker! Voor de fun draag ik wel eens allstars maar na een uur krijg ik er last van en vind ik er leuk uitzien niet meer belangrijk. Men dealt maar met mij en mijn schoenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed stuk, ik kom daardoor op het idee ook zo'n soort schoenen te kopen omdat mijn voeten door de jicht tamelijk gevoelig zijn. Hopelijk hebben ze die schoenen ook voor mannen. Ga ik achteraan. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen