vrijdag 11 september 2015

Vlekkenkoningin

Echtgenoot en ik worden op een receptie verwacht. Na lang wikken en wegen besluit ik me in het roomkleurige jasje te hullen dat een jaar na aankoop nog steeds ongedragen in de kast hangt. Het vraagt namelijk om vlekken en wat dat betreft ken ik mezelf maar al te goed.
Om de koopjesjager in mij ruim baan te geven heb ik die zelfkennis destijds, bij het zien van het aanlokkelijke prijskaartje, de mond gesnoerd.
De spiegel laat zien dat het kledingstuk in combinatie met blauw en de juiste sieraden een aardige blikvanger is. De rode wijnvlek middenvoor is dat aan het eind van de feestelijkheden nog meer. Met behulp van een scheut witte wijn doe ik ter plekke een poging de outfit te redden. De vlek vervaagt enigszins maar blijft wel degelijk zichtbaar. Thuis trek ik de flacon shout open en hanteer tot slot de vlekkendoekjes van Aldi. Noem mij gerust kampioen vlekverwijderaar. Tevreden over een geslaagd feest en een gered jasje schuif ik onder het dekbed. De volgende dag prijkt er, bij ongenadig daglicht, een kring in de stof die verraadt dat hier een oneffenheid met poetsgeweld is weggewerkt.
Er rest niets anders dan een gang naar de stomerij.

7 opmerkingen:

  1. Ach arme jij!

    Ik hoop van harte dat de stomerij het voor elkaar krijgt en jij weer met dat jasje mag lopen pronken

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zonde. Ik hoop dat het nog te redden is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh wat jammer, als het er dan maar wel uit gaat... Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jassss, wel heel boeiend beschreven
    https://apenstaartjeweblog.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zou de stomerij de oplossing zijn. Ik hoop het voor je. Mooi beschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh zo herkenbaar. Mooi die abrupte overgang van mooie outfit naar vlek.

    BeantwoordenVerwijderen