zondag 6 september 2015

Vrije jongen

‘Sjoerd ouwe maat van me, waar heb jij gezeten? Ik kijk wekelijks naar je uit aan de grens met Frankrijk. Afgelopen jaar heb ik je niet één keer gezien. Rij je niet meer op buitenland?’

‘Ik heb mijn truck verkocht en ben in vaste dienst gegaan bij Action, ik rij alleen nog in Nederland. Miranda had er schoon genoeg van dat ik veel weekenden niet thuis was.
Ze vond dat ik mijn oren te veel naar de opdrachtgever liet hangen. Maar jij weet ook hoe het is als ZZP-er, geen rit, geen geld, terwijl je wel aan je verplichtingen moet voldoen.’

‘Dus jij laat de oren hangen naar je zeikwijf en verkoopt je truck, waarvan ik me herinner dat zij de blauwe gordijnen met witte balletjes afkeurde. Die verstralers kon je zeker ook vergeten.
Die van mij hoor ik weinig klagen. Als ik een weekend thuis ben geweest en ze moet bijkomen van de beurt die ik haar heb gegeven, is ze helemaal rustig.
Ik vermoed dat ze dan blij is dat ik er de komende weken niet ben.
Vrije jongen, Sjoerd. Met de vlam in de pijp door heel Frankrijk, dat is je ware.’

‘Beetje dimmen Kees, jij mag dan graag de macho uithangen, je praat over mijn vrouw maar niet als zeikwijf. Zij durft voor zichzelf en ons huwelijk op te komen, dat is me veel waard.
Dat jij met weinig respect over jouw vrouw praat, wil niet zeggen dat je mijn Miranda kunt beledigen.’

‘Zo te horen heeft de Action er bij jou alle actie uitgeperst. Sjoerdje rijdt van A naar Beter om zijn vrouwtje te plezieren. Maak je nog wel wat klaar nu je elke dag achter moeder’s onderbroek schuift.
Niet doen Sjoerd, geintje man. Laat los, ik kan me geen gekneusde ribben permitteren.’


WE-300 schrijf in 300 woorden een stuk over handelen zonder het woord te gebruiken.
https://platoonline.wordpress.com/

Vrije jongen verscheen vorige maand op CX in de opdracht van de maand een verhaal te schrijven vanuit de andere sekse. (zie mijmeringen van een sportvisser) Ik was van plan ook dit verhaal op mijn blog te zetten. De WE blijkt een mooie gelegenheid. Om aan de 300 woorden te voldoen is het stuk een beetje aangepast.

14 opmerkingen:

  1. Dat is je goed gelukt, je verplaatsen in de andere sexe. 't Is wel een rauwe bonk, die tweede vent. De meeste mannen praten echt niet zo over hun vrouwen, denk ik. Maar ik vond het een leuk stukje om te lezen en bij dat schuilen achter moeders onderbroek schoot ik in een daverend whahahahaha.
    Dank je wel, Ferrara. Dat schrijftalent van jou komt er hier goed uit. Hulde en dank :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig geschreven... ik zie het blauwe oog bijna worden uitgedeeld haha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De laatste zin is de mooiste!
    Groetjes Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterk verhaal. Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tjongejonge wat een akelige macho zeg. Ben blij dat in zijn vrouw niet ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha, wat een praatjes heeft die vent, ik denk dat hij zelf een hoop te kort komt.. misschien dat hij beter bij "Action" aan de slag kan.
    Leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zulke figuren zijn er ook. Moeders onderbroek geintje bedankt .Grinnik.

    Prachtige WE

    groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik had meteen de associatie met oud-minister Onno Ruding, die schijnt ooit in het kader van arbeidsmobiliteit iets gezegd te hebben over werknemers die liever achter gebreide onderbroek van tante Truus bleven kruipen dan elders een baan te accepteren...
    Ik vind je verhaal goed geschreven, maar ik kies voor Sjoerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is een Vent die het opneemt voor zijn vrouw. In onze kroegentijd waren veel kneusjes die niet onder wilde doen en daardoor vrouwlief vergaten .Mooi geschreven 👍

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Allen dank voor jullie reacties en complimenten. Altijd weer leuk om met een uitdaging te stoeien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Sjoerd for president! Goed beschreven die twee kerels.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bestaan ze nog? Mooi verhaal over keuzes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi geschreven. Macho en toch beschermend naar zijn vrouw. Dat willen wij toch?
    Ik heb genoten van je verhaal. Prachtige WE!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi verhaal. Ja sommige vrouwen zouden blij zijn als hun man een tijdje weg is andere weer niet. Zal ook wel van de man afhangen ;). GewoonAnneke

    BeantwoordenVerwijderen