woensdag 7 oktober 2015

Op de markt

Voor de geldautomaat sta ik te wachten tot mijn geld wordt uitgespuugd.
Achter mij hoor ik de immer orakelende groenteman een relaas tegen een klant houden.
Hij vertelt over een man met een kort lontje, die zich behoorlijk agressief kan uiten.
Je moet bij hem altijd oppassen wat en hoe je iets zegt.
De groenteman sluit af met de zin: ‘Voorzichtigheid is de moeder van de porseleinen kast.’

Terwijl mijn portie kibbeling in het vet ligt te sudderen luister ik mee hoe de visboer aan een mevrouw uitlegt hoe ze haar visje het best kan behandelen.
Op een half vuur even om en om bakken is zijn advies, de klant vindt een half uur wel erg lang bakken voor een vis. ‘Nee, geen halfuur, op een half vuur en dan 3 minuutjes voor elke kant.’

Op de markt, daar hoor je nog eens wat.

6 opmerkingen:

  1. Ik vind 3minuutjes per kant wel iets te kort pffft

    leuk om zoiets te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een kast van porselein lijkt me ook wel cool.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan me wel bij mijn voorgangsters aansluiten..... enne die porseleinen kast lijkt me inderdaad wel gaaf maar hier in huis geen aanrader met al die 4-voeters....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zal ik die porseleinen kast maar even meenemen voor de verhaspelcolumn? Heerlijk stukje weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik had hem nog niet gelezen deze, haha... wat een goeie! ik moet blijkbaar meer naar de markt gaan! ☺☺☺

    BeantwoordenVerwijderen