maandag 26 oktober 2015

Tijd vliegt

En weer is er een week voorbij.
De afgelopen dagen heeft het huiswerk voor de schrijfcursus mij behoorlijk in de greep.
Schrijf een stuk over boosheid is de opdracht. Ik heb het voor de derde keer herschreven en ik denk zelf nog steeds dat het meer om ergernis dan om boosheid gaat.
Als ik blijf sleutelen loop ik de kans woensdag (deadline) helemaal niets in te leveren.
Misschien stuur ik het vanavond wel in, dan kan ik er niets meer aan veranderen.
Ondertussen zitten Miet en Griet nog steeds met die vreemde vogel in hun maag.
Zij worden ongeduldig en willen een oplossing voor hun vraagstuk.
Alsof dat in één pennenstreek is op te lossen.
Deed ik nog iets anders? Jazeker. Vrijdagavond zaten we bij Herman van Veen. Wat heeft die man nog altijd een prachtige stem. Herman en zijn vaste gitariste Edith Leerkes worden bijgestaan door zes talentvolle jonge mensen. In een uitverkocht theater zorgden ze voor een boeiende avond. Niet alleen om te horen ook de kleding was een lust voor het oog. Iedereen in het zwart met een klein rood accent. Bij de mannen waren dat de binnenkant van de kraag, rode knoopjes of manchetten. Bij de dames ging het om de sieraden.
De maestro zelf knalde eruit in een rood overhemd. Raffinement ten top, maar dan in positieve zin. Het enthousiasme en vakmanschap rolde van de bühne.
Na afloop was er een signeersessie. Op zijn gemak deed Herman wat er van hem werd verwacht en maakte desgewenst een praatje. 70 jaar en vol levenslust. Een groot deel van het publiek had ongeveer dezelfde leeftijd. Waarschijnlijk, net als ik, fans van het eerste uur. Topavond!!

foto meneer F.

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuke avond heb je gehad Ferrara ja Herman van Veen ken ik al vanaf mijn jeugdjaren en af en toe draai ik nog wel eens een plaatje van hem. Veel succes op de schrijfclub meid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat het zo'n leuke avond was, dat is je van harte gegund!!

    Wens hem nog vele succesvolle jaren toe want ook voor hem zal het ongetwijfeld iedere keer weer genieten zijn, net als voor de mensen die zo'n voorstelling gaan bezoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je maar geniet van alles wat je doet!
    En ik hoop dat je een boek uit gaat brengen met Miet en Griet, dan kan ik het achter elkaar uitlezen. Ik ben zo giga achter, houd het niet meer bij...
    Succes hoor!

    BeantwoordenVerwijderen