donderdag 5 november 2015

Schrijfcursus

Opdracht: schrijf minimaal een halve pagina over boosheid.
Het thema 'reclame' heb ik al eens gebruikt op CX- uitdaging van de maand.
Dit is een herschreven versie.


Geachte Reclamemakers en BN-ers,

Wat bezielt u om mij dagelijks lastig te vallen met halve en hele waarheden, via TV, in de krant, de openbare ruimte en tot overmaat van ramp op mijn eigen deurmat.
U behandelt mij als een achterlijk wezen waar je de meest ongeloofwaardige boodschappen over kunt uitstorten.
U schuwt geen enkele tactiek om de klant naar hartenlust te belazeren. De schurken van Volkswagen voorop in de troepen met hun gladde verkooppraatjes en ondertussen de niets vermoedende autobezitter het milieu laten verpesten. Duivels word ik van dergelijke praktijken. Terwijl ik mijn best doe voor een schone wereld en gebruik maak van het openbaar vervoer verpest u mijn humeur door mij te dwingen in het bushokje naast die vieze blote man van Tele 2 te gaan zitten. Denkt u echt met zoiets plats een product te verkopen?
U bewijst dagelijks van vrouwen geen verstand te hebben. Zaniken over kwaaltjes in de overgang en hoe u die weet te bestrijden met behoud van slanke taille. Vlieg toch op.
Die reclame is bedacht door een man die van toeten noch blazen weet. Heeft u enig idee hoe het is om maandelijks met verbandjes, al of niet met vleugels, of tamptons om te hannesen?  En is u ooit uw bed uitgedreven vanwege een nachtelijk zweetaanval?
Nog erger is het mens dat beweert, nadat ze met een potsierlijke helm op haar permanentje, door het bos heeft gefietst, dat haar cholesterol schrikbarend is gedaald met  0.5 punt!
Ja en … hoe hoog was het dan, dat zeggen jullie er niet bij. Voor zo weinig schedelinhoud heb je geen helm nodig.  Mijn kransvaten schieten spontaan vol van de onzin die u verkoopt. 
Een echte cholesterollijder, die dagelijks een handvol pillen moet slikken, voelt zich diep beledigd.
Vanmorgen was bij mij de maat meer dan vol. Op de deurmat vind ik een envelop op naam van de postcodeloterij. Witheet vraag ik me af welke winkelier, zonder mijn medeweten, mijn adres heeft verkocht. Ik word gepaaid met gratis bingokaarten. Gratis … aan mijn hoela. In dit land is nooit iets gratis. Jullie hopen dat wij dombo’s met de bingokaarten in onze handen en eurotekens in de ogen voor de buis zullen zitten en vervolgens vergeten dat we door het activeren van de code een abonnement op de loterij hebben genomen. Hoe dom kun je zijn.
Ik zou die kale schreeuwerd met zijn bloemetje nog niet met geld toe op mijn bank willen hebben. 
De bingokaarten zijn goed voor de prullenbak en waag het niet dat volgende week mijn postcode in de prijzen valt want dan weet ik jullie te vinden.

8 opmerkingen:

  1. Nou zeg, dat komt uit je tenen! Maar met een aantal dingen ben ik het zeker met je eens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nou jij hebt je mening en irritatie goed gebruikt voor een goed berichtje die het waard is om gelezen te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ferrara,

    Goed herkenbaar en inderdaad heel irritant vaak!

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het vuur spat er vanaf!

    Met recht een vurig betoog waar ik het volkomen mee eens ben.

    Ik zou 'm herbloggen als blogspot daartoe de mogelijkheid bood.

    BeantwoordenVerwijderen