zondag 3 januari 2016

Pluk de dag

Het is drie januari. Alles weer in het normale. Twee dagen van het nieuwe jaar zijn geplukt.
Beloftes en goede voornemens doe ik niet aan.
Elke dag plukken en proberen er zonder al te veel spektakel een dag naar tevredenheid van te maken. In 2015 is het aardig gelukt en ik hoop dat in 2016 voort te kunnen zetten.
Het klinkt saai en misschien is het dat ook, maar daar lig ik niet wakker van.
Natuurlijk is er wel eens reden tot zorg en laat de slaap langer op zich wachten.
Fysiek zijn er minder prettige dagen en dat vraagt soms enige aanpassing. Met een off-day, die niet eens vaak nodig is, laad ik dan weer op.
De firma Ferrara is 2016 begonnen met museumbezoek.
In museum Boymans van Beuningen in Rotterdam loopt nog tot en met 17 januari van Bosch tot Bruegel -De ontdekking van het dagelijks leven-
Een bezoek meer dan waard. Het was zo druk dat er geen audio’s meer waren te krijgen.
Maar met enig geduld is het goed gelukt alles te lezen en te bekijken. De teksten naast de prenten en schilderijen gaven duidelijke toelichting over wat er te zien was.
Dat je voor het drieluik 'De Hooiwagen' niet naar het Prado in Madrid hoeft is mooi meegenomen.
Gisteren was een dag met tevredenheid.
Met dank aan St@@rt. https://apenstaartjeweblog.wordpress.com

4 opmerkingen:

  1. Carpe Diem dus... en zoals het goed voelt het doen is de beste maar ook de enige optie, goed van jou/jullie !!

    Fijn te lezen dat jullie zoveel plezier hebben gehad, daar wens ik jullie nog heeeeel veel meer van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, dat j ook genoten hebt. Gewoon mee met de stroom is de beste instelling. Ik vind die kapstok elke keer weer geweldig in dit museum

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha ja, daar wil ik ook heen. Ik zag het al op de stations. Er is ook nog ergens een andere expositie. Schots impressionisme. Ik ben vergeten waar precies. Maar dat valt te googelen.
    Verder was ik in Zwolle (expo. Turner). Zeer de moeite waard.
    Leuk idee om elkaar als bloggers van dit soort dingen op de hoogte te houden. Moeten we (allemaal) vaker doen.

    BeantwoordenVerwijderen