woensdag 6 januari 2016

Struikelblok

‘Goedemorgen meneer van Dijk. Hoe gaat het met u?’
‘Ach, dokter ik mag niet mopperen. De linker band van mijn rolstoel is lek en de remmen zijn gebroken, maar gelukkig was de buurman zo aardig mij naar uw praktijk te rijden.
Als ik op de lange afstand ga, gebruik ik de booster. Gisteren begaf de accu het terwijl ik midden op het fietspad in de duinen stond. Toen ik de servicedienst wilde bellen bleek dat ik had vergeten mijn telefoon op te laden. Uiteindelijk heeft de boswachter er voor gezorgd dat de servicedienst me vlot kwam trekken.
Het werd al aardig donker en tot overmaat van ramp begon het te regenen. Aangezien mijn laptop stuk is had ik niet op buienradar kunnen kijken en had ik de gok gewaagd geen regenkleding mee te nemen. Doorweekt kwam ik thuis en toen ik een warme douche wilde nemen struikelde ik over de rand van de douchebak en stootte mijn grote teen.
Ik zal u de woorden besparen die uit mijn mond kwamen. 
Vervolgens bleef de traplift halverwege de trap hangen, maar gelukkig had ik mijn alarmmedaillon om en dus verscheen de buurman om me uit die benarde positie te redden. 
Hij was zo vriendelijk mij in de relaxstoel te parkeren, de afstandsbediening van de TV binnen handbereik te leggen en omdat hij er toch was heeft hij ook maar even koffie gezet. 
Al met al was het best een vermoeiende dag geweest en toen de wijkzuster kwam om mijn elastische kousen uit te trekken lag ik compleet voor pampus met de TV op volle sterkte want de batterijen van mijn gehoorapparaat waren leeg.’
‘ Lastig al die techniek, maar wat kan ik voor u doen meneer van Dijk?’
‘Naar die blauwe teen kijken die ik heb gestoten, dat vertelde ik toch?’

WE-300 Schrijf een fictief stuk in 300 woorden over het woord gezondheid zonder dat woord te gebruiken. Voor meer info:https://platoonline.wordpress.com/

10 opmerkingen:

  1. Ferrara, wat heb je dit KOSTELIJK geschreven. Ik lig nog net niet blauw maar dat komt omdat het midden in de nacht is. Ja, ik kon niet slapen en zo....
    Die meneer van Dijk heeft het niet getroffen. Vergeleken daarbij zijn onze kwaaltjes een peulenschilletje.
    Een WE van de bovenste plank. Echt het niveau Miet en Griet (waar ik dol op ben).

    Ik zal niet alles kunnen bijlezen. Daar kom ik gewoon niet aan toe. Maar ik ga de leukste er wel uitpikken en er op reageren. Hierna lees ik weer als vanouds.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtig ingevuld dit thema.... maar jeetje je zal zo'n pech hebben zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahahahaha, wat een kostelijke WE! Wat een pech zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat jullie van deze WE genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik lig hier helemaal dubbel. Nou maar hopen dat die blauwe teen gauw geneest...
    Liefs,
    Alie

    BeantwoordenVerwijderen