donderdag 18 februari 2016

Schrijfcursus

Twee weken geleden kregen we een opdracht in het kader van Valentijn.
Schrijf over je eerste liefde of over liefde op het eerste gezicht.
Ik leverde een flink stuk in. In verband met privacy heb ik besloten hier niet te plaatsen.

Opdracht 2: een foto van een musje met een ijsmuts op, staand naast een koffertje.
Wie is deze mus? Waar gaat hij/zij heen? Wat zit er in het koffertje.
Vertel het verhaal van deze mus in  niet meer dan 20 regels.


Het verwende nest

‘Manusje’,  zei mijn  moeder.
‘Het is mooi geweest.
Ik heb je lang genoeg verwend, je wordt te groot voor dit nest.
Je moet nu echt voor je zelf gaan zorgen.
Vlieg uit, zoek een leuk musje en bouw je eigen onderkomen.
Ik moet hier de boel op orde brengen want de tweede leg is onderweg.
Ze pakte wat opgestreken veren in en duwde mij met koffer en al over de rand van het nest.
Ik voel me net een Italiaanse vrijgezel die te lang bij zijn mama is gebleven.
Zoek een leuk musje … ze heeft me niet eens verteld hoe dat moet.
Ma is veel te druk met een nieuwe generatie eieren.
Van het lege nestsyndroom heeft zij nooit gehoord.
Verstoken van alle nestwarmte sta ik verweesd op de stoep.’

5 opmerkingen:

  1. Ach gossie toch. Arme ziel. Kom maar hier wonen, hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gevoelig geschreven . Ik zou bijna in tranen uitbarsten. Verweesd kind. 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ferrara,

    Eigenlijk is het geen Manusje maar een Namusje.
    Leuk geschreven!

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen