vrijdag 8 april 2016

Schrijfcursus

Nog een poging tot poëzie

Ik word blij van

Ik word blij van …
halte zonnelaan
heel de stad lijkt vandaag
een stopplaats voor de zon
Ik word blij van …
een met pasteltinten
volgeschreven stoep
wachtend op regen
Ik word blij van …
koolzaadvelden
zover het oog kan zien
in het land van melk en honing
Ik word blij van …
de strakke blauwe lucht
die de horizon raakt
aan het eind van de
lijnrechte Afsluitdijk
Ik word blij van …
het beste paard van stal
dat al sinds jaar en dag
van het Friese stamboek komt
Ik word blij …
van de merel die vandaag
voortdurend zijn liedje rondstrooit
Blij ben ik

Mocht het de oplettende lezer bekend voorkomen
Er zijn eerder geschreven haiku's in verwerkt.

2 opmerkingen:

  1. Ferrara,

    Je bent een blij mens!

    ----------------------------------------

    blij met zon, regen

    koolzaad, blauwe lucht en paard

    merel fluit toegift

    ----------------------------------------

    Goed weekend,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ook...........je bent blij en dat ... maakt mij blij !

    BeantwoordenVerwijderen