zondag 15 mei 2016

Een prachtige wisselwerking

Hoe hebben jullie de wisselwerking tussen de voortdurend veranderende lichtshow en de optredende artiesten tijdens het Eurovisiesongfestival ervaren? 
Ik ben geen fan van het festijn, maar je bent toch nieuwsgierig hoe de ambassadeur voor Nederland, want zo werd Douwe betiteld door Cornald Maas, het eraf brengt.
Behalve dat het technisch gezien waarschijnlijk een hoogstand was vond ik het een hoogst storend element. 
Ik heb geen ADHD, ben niet hypergevoelig en lijd niet aan epilepsie, maar toch werd ik er onrustig van. Vooral voor de laatste categorie leek het me niet helemaal zonder gevaar, de lichtflitsgevoelige epilepticus liep grote kans op een insult.
Gelukkig zat Douwe Bob op een vroeg tijdstip in het spektakel en na zijn Slow Down, besloot ik zijn raad op te volgen en haakte af.
Douwe, hoe toepasselijk, was de rust zelve in het drukke gedoe. Waarschijnlijk had hij een betere plek verdiend want de nieuwe vorm van stemmen geeft te denken.
Ach, wat kan het mij schelen, zoals ik al zei. Ik ben geen fan. Zolang dit opgeklopte gedoe zo flitsend wordt opgediend zal er van prachtige wisselwerking tussen het songfestival en ondergetekende al helemaal geen sprake zijn. 
Slow Down, zou ik zeggen.

8 opmerkingen:

  1. Ik heb alleen Douwe Bob gezien en ben daarna afgehaakt. Vond het wel een leuk liedje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb flarden en flitsen gezien en bij veel nummers het geluid uitgezet. Het is allemaal meer theater dan muziek. Ik stel voor dat we er een radioshow van maken. Dan gaat het tenminste weer om het liedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ferrara,

    Ik ben ook geen fan en had hetzelfde gevoel en heb dus na Douwe Bob ook afgehaakt.

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja dat spektakel gedoe vind ik vreselijk trouwens die hele songfestival vind ik niks meer aan hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb maar met een half oog gekeken, het is me niet opgevallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb flitsen van het programma (en dus ook de door jou bedoelde flitsen) gezien. Dat was meer dan voldoende. Douwe Bob heb ik niet gezien, ook daar alleen wat flitsen van. Ik zag wel de uitslag en die vond ik maar vreemd. Zulke grote verschillen, politiek getint en oncontroleerbaar. Wat mij betreft mag dit festival weg of gewoon weer beperkt tot West-Europa. En dan alleen om de liedjes, niet vanwege de glitter en de gillende onzin daar omheen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben bang dat ik doodgewoon af en toe last van een generatiekloof heb, alhoewel, IK heb er geen last van het enige is dat ik niet weet of het naar de huidige mormen gemeten wel of niet goed was. Ik vind het allemaal driedubbel niks.

    BeantwoordenVerwijderen