maandag 30 mei 2016

Het weefgetouw

Tijdens een fietstocht over het pelgrimspad in een bos hoog boven het Vänermeer in Zweden, vinden we tussen de bomen een weefgetouw van takken en paktouw.
Mijn fantasie slaat gelijk op hol. In de reisgids heb ik over trollen, reuzen en elfjes gelezen. Wie van deze wezens heeft de hand gehad in dit natuurlijke bouwwerkje en wat wordt erop geweven? Wie weet is het gemaakt door Huldra, de prachtige jonge vrouw die mannen diep het bos inlokt en als ze verdwalen, draait zij zich om en is alleen nog een holle boom zichtbaar. Heeft Huldra de verdwaalde mannen soms verstopt onder dekens die ze zelf heeft geweven?
Rond het weefgetouw is het een en al boom en aangezien je op dit pad niet kunt verdwalen, maak ik me over een eventuele holle boom en meneer F. geen zorgen.

Een eindje verder schemert een dak door de bladeren. We rijden een pad op en stuiten op een verlaten woning met een terras waar tafels en banken staan. 
Aan de deur hangt een A-viertje en met enige moeite (onze kennis van de Zweedse taal is zeer matig) komen we tot de conclusie dat er in dit prachtige gelegen pandje, met uitzicht over het meer, op gezette tijden groepstrainingen worden gegeven. 
Mijn romantische fantasie rond het weefgetouw krijgt een gevoelige dreun. Waarschijnlijk is het door een aantal trainingsdeelnemers tijdens een opdracht in elkaar geknutseld.
Op de weg terug maak ik een foto van het knap gemaakte werkstuk en hoop stiekem een trol of een elfje op de afdruk terug te zien. Of nog mooier, Huldra misschien.

foto ferrara

3 opmerkingen:

  1. Leuk hè, dat fantaseren over onbekende dingen die je tegenkomt.
    Leuk logje! Geniet lekker hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ferrara,

    ----------------------------------

    wauw een weefgetouw

    waar zijn trol en elfje nou

    fantasie op hol

    ----------------------------------

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat weefgetrouw moet gewoon iets betekenen. Fantasie neemt niet met minder genoegen. Zouden M en G daar misschien stiekem geweest zijn? Dat ze daar een klein teken hebben achtergelaten en nu boven het Vänermeer zweven om Huldra uit te dagen. M en G internationaal zeg maar?

    Ik geloof dat mijn fantasie ook aardig met me op de loop gaat nu.

    BeantwoordenVerwijderen