maandag 17 oktober 2016

Persoonlijk pakket (vervolg)

‘Je kaarten liggen op de mat’, roept meneer F. wanneer hij vanmorgen de trap afdaalt.
Een kant van het pakketje blijkt open te liggen, op de achterkant de tekst 10 prachtige kerstkaarten gratis bijgesloten.
Aangezien ik geen moeite hoef te doen om de inhoud te bestuderen schud ik het papieren doosje leeg.
Een doordringende geur van drukinkt dringt mijn neusgaten binnen en ik weet meteen dit ga ik niet gebruiken. 
De dubbele kaarten zijn voorzien van teksten, variërend van warme gedachten, prettige feestdagen tot gelukkig nieuwjaar. 
Sommige afbeeldingen zouden het goed doen in mijn eigen knip en plakwerk voor de handgeschreven goede wensen die hier jaarlijks de deur uitgaan.

De bijgevoegde bedelbrief is van de hand van emeritus bisschop Luis M. Casey, oprichter en projectcoördinator. Hij doet zelfs suggesties over de bedragen die ik zou kunnen storten om zijn gezondheidsklinieken te steunen. De bisschop besluit zijn schrijven met de zin dat ondervoede en zieke kinderen alleen gered kunnen worden door mijn royale bijdrage.

Dan valt mijn oog op de kleine lettertjes. Na het lezen van onderstaande zin besluit ik de hele handel retour te zenden met het dringend verzoek mijn adres uit het bestand te verwijderen. Gezien de waarschuwing van Hella bij mijn eerste bericht, kijk ik nog even op hun website. Vervolgens bevestigt Radar mijn vermoeden dat het stinkt en niet alleen naar drukinkt.

Stichting Amazone Kinderen behoudt zich het recht voor om, wanneer ontvangen donaties de kosten voor de in deze brief beoogde doelen overschrijden, de gelden aan andere, vergelijkbare hulpprojecten binnen het werkgebied van de Stichting te besteden.

5 opmerkingen:

  1. jaaa die krijgen wij ook altijd en wat fijn dat je de moeite nam om de kleine lettertjes te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo zeg... te gek om over na te denken.. weg ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. tja.... bevestigt weer dat ik terecht dat soort post niet eens open en linea recta in de papiermand mieter

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik neem ook niet meer de moeite het terug te sturen hoor. Zij hebben de keus gemaakt op deze manier agressief binnen te komen. Ik neem niet eens de moeite om te kijken of het wel of niet integer is, want erachter kijken kun je nooit. Ik bepaal zelf wat, wanneer en aan wie ik geef.

    BeantwoordenVerwijderen