zondag 27 november 2016

Onthouden

Ik vrees de dag van een leeg brein
en niet te weten waar ik ben

Ik vrees de dag met holle geest
en niet te weten wat ik voel

Ik vrees de dag van ziende blind
en niet te weten wat ik zie

Ik vrees het vervangen van de krant
door steeds hetzelfde plaatjesboek

Ik vrees het kopje lauwe thee
de vlekken op mijn  jurk

Ik vrees de wartaal uit mijn mond
de blik van niet begrijpen

Ik vrees de afgesloten deur
de hand met zachte dwang

Ik vrees dat ik afhankelijk word
mijn vrije wil verlies

Ik hoop dat ik onthouden kan
dat ik daar niet voor kies


Opdracht: schrijf over onthouden

5 opmerkingen:

  1. Goh Ferrara wat een mooi doordacht schrijven het raakt me en ik deze vrezen ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel raak. Daar hebben wij het heel regelmatig over. Beangstigend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ook aan de orde,die vrees.mooi en treffend geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ferrara,

    Hopelijk wordt al dit vrezen jou onthouden.

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen