donderdag 23 februari 2017

Mooi ingelijst

Meneer F. kan soms op onverwachte momenten humoristisch uit de hoek komen. Behalve dat ik ervan in de lach schiet, schrijf ik de opmerkingen ook op, in de hoop ze ooit eens te kunnen weergeven.

Tijdens de Olympische Spelen van 2016, zitten voor de tv naar de 110 meter hordenloop voor mannen te kijken. Spectaculair zoals de atleten in gestrekte draf over de hekjes springen. Een van de lopers raakt danig verstrikt in de eerste hindernis die op zijn pad komt. Armen en benen steken alle kanten uit.
Ik vind het een nogal zielige vertoning en uit mijn medelijden met de man.
Wat zegt meneer F. ‘Nou hij is in elk geval mooi ingelijst.’
Als ik ben uitgelachen sta ik op om mijn notitieboekje te pakken.
De atleet in kwestie komt ook overeind en loopt de race alsnog uit.  
Sportieve prestatie.
Vandaag komt de schrijfveer ‘mooi ingelijst’ langs. 
Te mooi om niet te gebruiken.


foto internet

7 opmerkingen:

  1. Hahaha dat is grappig. Ik heb ook zo'n man.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig!De schipper kan ook bij het kluppie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ferrara,

    Tja, die meneer F, grapjes maken vanuit zijn luie stoel ;-)!

    ----------------------------------

    vóór hem, een horde

    een van de eerste orde

    plots pêle-mêle

    ----------------------------------

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat is óók creativiteit hè, dat verband leggen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijke opmerking! Toch is dat gravel wel smerig spul om op te vallen.

    BeantwoordenVerwijderen