dinsdag 25 april 2017

Tegenstelling

Dun-Dik
Dakornament/Pinakel
Alkmaar
foto ferrara

7 opmerkingen:

  1. Wat een leuke en originele bijdrage!

    Super zeg.

    Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ferrara,

    Fraai ornamentje!

    -------------------------------------------

    solide voetstuk

    dat uitloopt tot een finaal

    slank siertorentje

    -------------------------------------------

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gisteravond dacht ik deze te hebben gezien, maar daar zaten zwarte/grijze dakpannen onder. Je ziet ze vooral bij deze dakafwerking en net buiten de stad tref je er nog aardig wat op huizen van rond 1900. Is het een soort bliksmeafleider?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ximaar, deze zit op Oude Gracht 237.
      Aan het Verdronkenoord 24, zit ook een fraaie met een afbeelding van Minerva.
      Er zijn er meer binnen de stadsgrenzen met en zonder tierelantijnen. Zover ik weet dient het als dakafwerking.

      Verwijderen
  4. Die ik vond was idd langs de Oude Gracht maar dan naast slager Eeken. Maar ook aan het Varnebroek zie je ze. Veel zijn vrijwel identiek aan deze versie. Soms mist het bovenste balletje. Aan de voorkant van ons pand zit wel een makelaar, daar zijn er nog veel meer van.

    Geen idee of het in Hoorn of bijvoorbeeld Leiden meer of minder vaak te zien is. Ik let meer op putten en elektrciteitshuisjes. Maar zal eens wat vaker omhoog kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ximaar, ik denk toch dat we over dezelfde pinakel praten. 237 zit bijna naast Eeken. De foto is uit 2007, mogelijk is het dak vervangen? Grappig ik kijk de laatste tijd ook naar putdeksels. Zo steek je elkaar aan.

      Verwijderen
  5. Het is idd hetzelfde pand yoen ik het huisnummer nazocht. Alleen had ik de foto ergens rond 21 uur gemaakt en dacht ik dat het dak grijs was. Hier mijn foto https://ximaar.files.wordpress.com/2017/04/257.jpg en hier de streetviewopname.
    https://goo.gl/maps/kLa1yc3RrNw
    Had ik het verdorie toch in 1x goed geggokt. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen