zondag 7 mei 2017

Ik moet er een foto van maken

De stoplichten voor de rotonde naast het voetbalstadion springen op rood.
Voor ons neus begint op zijn of haar gemak een zwaan de weg over te steken.
Terwijl ik een graai naar mijn camera doe hoor ik meneer F. zeggen: 
‘Die heeft zeker een kaartje voor de voetbal gekocht.’
Het lijkt of de vogel weet hoe lang de lichten op rood staan, want het beest neemt en krijgt er uitgebreid de tijd voor. Als de zwaan de sloot tussen stadion en weg heeft bereikt en statig te water glijdt, staan wij nog steeds op groen licht te wachten.

De foto die ik vanmiddag maakte blijkt letterlijk en figuurlijk van toepassing op de schrijfveer van vandaag.

foto ferrara

5 opmerkingen:

  1. Ferrara,

    Hij of zij heeft best wel (z)waanzinnig geluk gehad!

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. DIe loopt daar ook alsof 'ie nooit anders doet. Ik stond lang geleden te balen dat ik geen camera had (lang geleden zonder smartphone) toen ik een moeder eend met baby's op het zebrapad over zag steken.

    BeantwoordenVerwijderen