woensdag 11 oktober 2017

Op en Rond de Deur

Haakt in op de schrijfveer van vandaag met de juwelier.
Klik voor het blog op de deurklink rechts op de pagina
of:https://ferrara-openronddedeur.blogspot.nl

De schrijfveer van vandaag; "Het fonkelend spel in mijn briljanten"

Briljanten of eigenlijk diamanten, briljant geslepen, zijn in mijn sieraadkist niet te vinden. Er blinkt wat goud en zilver en er ligt een aardige collectie barnsteen, waarvan ik niets zelf heb gekocht. Vriendschapsbanden in Polen hebben deze voorraad veroorzaakt.
Veel valt in de categorie opsmuk met weinig blingbling. Mijn kracht ligt in de combinatie van kralen, spelden en oorknoppen.
Maar het mooiste en dierbaarste sieraad is de zilveren eenhoorn die meneer F. jaren geleden voor mijn verjaardag liet maken. Daar kan geen briljant geslepen diamant tegenop.

foto ferrara

7 opmerkingen:

  1. Wat leuk. Ik heb zelf ook wat met eenhoorns

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ferrara,

    ------------------------------------------

    zilveren eenhoorn

    voor een briljant hart van goud

    een dierbaar kleinood

    ------------------------------------------

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi, had dat een reden? Een eenhoorn?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het mystieke uiterlijk en de verhalen hebben me altijd aangetrokken. Ik heb een tijdje kaarten gespaard met afbeeldingen van eenhoorns. Voor meneer F. een reden dit wonderschone cadeau te laten maken.
      Tegenwoordig maak ik foto's als er eentje opduikt, bijvoorbeeld als symbool bij een apotheek. De hoorn zou ziektes genezen. De eerste pagina van Op en Rond de Deur is gewijd aan de eenhoorn.

      Verwijderen
  4. Speciaal voor je laten maken das wel heel bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen