zaterdag 3 december 2011

Nummer 183 Queen

The show must go on

De dood van Freddy Mercury in 1991 brengt bij onze puberdochter het nodige teweeg.
Blijkbaar wordt er op school veel over gesproken want ze komt met allerlei verhalen thuis.
Het gaat over hits, homofilie, aids en de leefwijze van Freddy.
Ze vraagt honderd uit over genoemde ziekte en de gevolgen daarvan en ik geef zo eerlijk mogelijk antwoord.
Het concert van Oueen dat op TV wordt uitgezonden moet bewaard blijven. Ik ben verbaasd want ik heb tot nu toe niet gemerkt dat ze iets met Queen heeft. Queen is van “mijn tijd”.
Ten tijde van Bohemian Rhapsody moest zij nog geboren worden.
Feit is dat de dood van Freddy haar aan het denken zet en dat kan geen kwaad. Dat hij beroemd is speelt een grote rol mee.

3 opmerkingen:

  1. Kennelijk heb je Queen en alles wat hij in "jouw tijd" speelde onbewust meegegeven. Het is bekend dat muziek een rol speelt tijdens de zwangerschap. Melodie├źn die 'gehoord' werden in die 9 maanden, kunnen -veel- later ineens herkend worden. Jouw blog geeft aan dat dat bij jullie ook is gebeurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, Freddy Mercury en aids.... een tijdperk dat herinneringen oproept. De beelden van zovele mannen, mager en uitgemergeld. Nog steeds op mijn netvlies gebrand.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veertje, ik ken de theorie, maar in ons geval gaat het niet op.

    BeantwoordenVerwijderen